Taas on jo viikko vierähtänyt viime kirjoituksesta. Niin se juhannus meni töissä ja Naantalissa. Mulla oli pitkä työputki ja sen jälkeen mun kummityttö oli meillä kylässä ja joten on polkkaaminen jäänyt. Nyt on rauha maassa. Oli kyllä kivaa kun kummitytsyllä oli pelejä mukana mm. Afrikan tähti ja Kimble. Vanhoja kunnon pelejä oli kiva sadepäivinä pelata. Vähän sillai huonot kelit sattu mut onneks kaikkee muuta voitiin sisällä tehdä.

Tämä viikonloppu on ollut oikein yllätysten ja onnen sävyttämää. Ensinnäkin öö mikäs päivä mahtoi olla, olisko ollut keskiviikko sain ihanan paketin. Voitin Taavan arpajaisissa näin ihanan kasan papereita, tässä on vihreä/keltaisia ja pinkki/harmaita papereita. Ihania. Ja tosi kivan korun olin saanut mukaan. Kiitoksia tuhannesti.

700424.jpg

Tuossa kuvassa värit ovat aika lailla kohdallaan, ehkä hieman liian kirkkaat. Korusta ei oikein näytä saavan selvää joten selitän. Se on valkoisilla ja liiloilla helmillä tehty "kukkaketju" ja lukkona oli sammakko, liila sekin. Sopivan kokoinen täysin oli se. Kiitos vielä !

Sitten tänään päätettiin lähteä Rompetorille katselemaan kun sellainen täällä oli kerrankin ja meillä vapaata. No siellä sitten aikamme kierreltiin ja minä iskin silmäni tähän.

700420.jpg

Jep. Nypläystyyny, paljon nypylöitä ja kantokassi, sekä muovipussissa muutama nypylä lisää ja muita pieniä tarvikkeita kuten sakset ja lisää nuppineuloja. Arvatkaapa mitä maksoi... ??? Se oli vain 10e. En voinut jättää sitä sinne vaan mukaanhan se oli otettava. Eipä myyjä tainnut lainkaan tietää arvoa tai sitten myi sen pois tarpeettomana. Tällainen työ eli Laakaplätti siinä on menossa.

700421.jpg

Pitänee taas ruveta verestämään nypläystaitoja. Eiköhän se siitä kun taas aloittaa. Olihan mulla omakin tyyny tuolla kaapin päällä odottamassa. Tällainen se on.

700423.jpg

Ja siinä on menossa johonkin liinaan kenties tuleva reunapitsi.

700422.jpg

Tuon pitsin nimeä en juuri nyt muista. Tyyny on oikeastaan mun äidin, mutta se on ollu mulla lainassa jo vaikka kuinka ja kauan, nyt täytyy enää tehdä tämä loppuun ja sitten saa äiti tyynynsä takaisin jos vaikka innostuisi vielä nypläämään hänkin.

Näihin nypläystunnelmiin. Mukavaa viikonloppua.